Pinterest analitikleri

Dünya genelinde en popüler üçüncü sosyal ağ sitesi konumuna erişmiş olan Pinterest’in yönlendirme trafiği (referral) açısından çok değerli bir kaynak olduğu kesin, ancak burdaki sorun aslında tüm bunlara rağmen Pinterest’in markalara sağladığı değerin ölçümlenmesi. Araştırmalar, kullanıcıların Pinterest’ten yönlendirilerek satın aldıkları bir ürüne ortalamada $180 ödediklerini, öte yandan Facebook’tan yönlendirmelerde bu tutarın $80, Twitter’dan yönlendirmelerde ise $69 olduğunu ortaya koyuyor. Öte yandan genel kanı (ve ayrıca bazı başka araştırmalarda da ortaya çıkan), Pinterest’in çoğunlukla marka sitelerine trafik yaratmanın ötesine geçemeyip ziyaretçileri müşteriye çeviremediği.

E-ticaret platformu Shopify ise yaptığı araştırmaya dayanarak bunun tersini iddia ediyor. Shopify’a bağlı 25.000 mağaza üzerine yürütülen bu çalışma, Pinterest ziyaretçilerinin, diğer perakendeci sitelerinden yönlenen ziyaretçilere oranla satın alma olasılıklarının %10 daha yüksek olduğunu ortaya koyuyor. (İlgili infografiği buradan görebilirsiniz)

Farklı araştırmaların bu tarz farklı sonuçlara varmasının nedeni, aslında kullanılan analitiklerin farkından kaynaklanıyor olsa gerek. Örneğin eğer sadece son tıklayanların dönüşüm oranına (conversion rate) bakılacak olursa, aslında bir ürünü belki de haftalar öncesinde pinleyip daha sonra satın alım yapanlar atlanabilir.

Pinterest analitikleri sağlayıcısı Pinfluencer geçtiğimiz günlerde yeni Pinterest ROI (“Return on investment”-“yatırım getirisi”) ölçümleme hizmetini sundu.  Sunulan güncelleme sayesinde firmalar artık spesifik bazı ROI metriklerini (örneğin pin başına karlılık oranı, pin başına ziyaret ve pin başına sayfa görüntülenme sayısı gibi) düzenli takip edebiliyor.

 

Bitirmeden kısa ve faydalı bir bilgi.. Pinfluencer’dan Alex Littlewood (Head of Customer Success), markanız için yarattığınız içeriğin pinlenmeye değerli bulunup bulunmadığının ölçümü için şu performans indikatörlerine bakılması gerektiğini belirtiyor: Günlük pinlenme sayısı, pin başına yapılan repin etme oranı ve günlük takipçi sayısı.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s