Sosyal Medyada Güven Yaratma

Sosyal medyada kullanıcıların markanıza güven duymasını nasıl sağlarsınız? Bu soruya cevap ararken öncelikli olarak üzerinde durulması gereken konu, sosyal medya stratejilerini belirlerken neyin baz alınması gerektiği. Facebook ve Twitter gibi büyük sosyal ağlar aslında firmaların stratejilerini kendi sundukları araçlara göre şekillendirmelerini istiyor ve birçok firma da bu şekilde hareket ediyor. Bu yıl “Yeni Dünya Düzeni: Tam Şeffaflık” temasıyla düzenlenen Digital Age Konferansı’nın konuşmacılarından Sosyal Medya Gurusu Richard Stacy’e göre ise, “bir şirketin yapabileceği en büyük hatalardan biri stratejisini araçların kullanımı ile tanımlamasıdır.. Araçlara yönelik bir strateji yerine, ulaşmak istediğiniz müşteri davranışlarına sizi ulaştıracak Diyalog, İçerik ve İletişim stratejisini öncelikle belirlemelisiniz. Bu üç alanda hedeflerinizi ve yapacaklarınızı çıkardıktan sonra sosyal medya araçlarını seçmek ve bu araçlar değiştikçe ona uyum sağlam gerekli”.

Sosyal medyada güveni oluşturmada, Internet Marketing Inc. firmasının kurucularından Brent Gleeson ve firmanın Sosyal Medya Direktörü Carrie Peterson’ın önerdikleri 6 yolu çok etkin buldum ve sizlerle paylaşmak istiyorum:

1.       İletişimi düşünce liderliği üzerine oturtmak: Markaların sosyal medya profillerinde kullanıcılara birtakım promosyonlar aralıcığıyla “fırsatlar” sunması, tabii ki hem mevcut üyeleri satın alıma teşvik etme hem de yeni üye kazanma açısından önemlidir ancak marka profillerindeki iletişim asla bu tip aktivitelerle sınırlı tutulmamalıdır, aksi takdirde tüketiciye gerçekten değer yaratılmış olmaz. Marka, tüketicilerine aynı zamanda sektöründeki uzmanlığını da gösterecek ve onları da eğitecek, eğlendirecek ve heyecanlandıracak içerikler paylaşmalı ve böylelikle bu tarz bilgileri diğer kullanıcılarla da paylaşacak kadar eğitici/heyecanlandırıcı bulmalarını sağlamalıdır.

2.       Şeffaflık: Richard Stacy’nin dediği gibi, “Sosyal medya güvenin doğasını da değiştiriyor. Artık güven şirket ya da marka içinde belirlenen bir kurum olmaktan görünür süreçlerde belirlenen bir şey olmaya gidiyor. Bu değişimin motoru da yükselen şeffaflık. İnsanlar size, siz söylediğiniz için güvenmiyor artık. Gerçekte ne yaptığınıza göre güveniyor. Bu bir şirket için büyük bir problem.” Günümüzün dijital dünyasında artık internet kullanıcılarının firmanız/markanız hakkında istedikleri her an dünyanın her yerindeki diğer kullanıcılarla istedikleri bilgiyi ve yorumu paylaşmalarının önündeki engeller kalkmış durumda. Böyle bir ortamda markalar kendileriyle ilgili bilgileri kesinilkle şeffaf şekilde sunmalı ve hatta tercihen firmanın üst yönetiminin de sosyal medyada yer alması teşvik edilmeli.

3.       Hızlı ve cevap vermeye hazır bir tüketici iletişimi: Tüketici şikayetlerinden korkmamalı, bu şikayetlere zamanında ve ilgili cevap verilebildiği takdirde tüketici tavsiyesine de dönebileceği unutulmamalıdır.

4.       Hesap verme yükümlülüğü unutulmamalı

5.       Eğlenceli ve basit etkileşim yolları sunmalı

6.       Sosyal sorumluluk: Günümüzde tüketiciler artık gitgide daha çok sadece kar peşinde olmayan, yaşadıkları çevreye olumlu katkılarla geri dönen markaların peşinde. Sosyal medya kanalları ise firmaların sosyal sorumluluk projelerini etkin bir şekilde komünike edebildikleri ve tüketicilerin diğer kullanılıcılarla da paylaşmalarını sağladıkları alanlar. Bunun bir örneği olarak, Marriott otellerinin yaptığı bir check-in kampanyasını verebiliriz. Yapılan her check-in için bağış kampanyasına $2 bağış yapan Marriott, kullanıcıları arasındaki etkileşimi toplumun yararına kullanıma çevirerek kendisine duyulan güveni de arttırmayı başardı.

Özellikle bu son noktada da değinildiği gibi, markanız için yarattığınız içeriğin kullanıcılar arasında paylaşılması, markanıza duyulan güveni daha da arttırır. Bu nedenle içeriklerin kolay paylaşılabilir olmasına dikkat etmek çok önemli. İçeriklerde ayrıca markanızın sitesine link verirseniz, sosyal medyada paylaşacağınız içeriğin kısıtlı olması engelini de aşabilir (örneğin sadece 140 karakter ile sınırlı kalmaz) ve sitenizde sosyal medya üzerinden vermek istediğiniz mesajlarla ilgili daha geniş ve detaylı bilgi sunabilir ve size duyulan güveni daha da arttırabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s