Neden “azimle sosyal”?

Öncelikle MERHABA! 🙂

2010’da İtalya’da Università Bocconi’de Pazarlama Yönetimi üzerine yüksek lisans tezimi Facebook marka sayfaları hakkında yazdığımda bana yöneltilen çok sayıda kuşkulu bakış vardı. Lisansüstü bir tezin Facebook gibi o dönemde hakkında çok az çalışma yapılmış ve akademik anlamda modellemesi güç bir platform üzerine yazılacak olması tam bir “challenge”dı (evet, artık Türkçe konuşurken de bu kelimeyi araya sokmaya bayılıyoruz ama belki de “zorlu ve fırsatlarla dolu bir iş” dersek de aynı anlama gelir). “Facebook’tan tez mi olur?” diye soranları ikna ettim, tezimi sundum ve o günden beri de tüketici davranışları, dijital pazarlama ve sosyal medya alanlarındaki gelişmeleri giderek artan bir ilgiyle takip ediyorum.

LinkedIn’deki 1500’den fazla kayıtlı üyesi bulunan İtalyan Sosyal Medya Pazarlama grubunun yöneticisi, kendisiyle bir mesajlaşmamızda bana “sosyal medyanın yorumlamasını sana bırakıyorum çünkü herkes sosyal siteleri kendi bakış açısından görür, kullanır ve algılar” dedi, ki bence çok doğru bir tespit. Öte yandan bence bu, sosyal medyada da bazı kurallar yok demek değil ve işte sosyal medyanın olabildiğince özgür ama tamamen de kuralsız olmayan bu yapısından dolayı günümüzde “Sosyal Medya Uzmanı” ünvanına sahip kişi sayısı inanılmaz bir artışta.

Takip ettiklerimi sadece kendi sosyal ağlarımdaki kişilerle değil daha geniş bir kitleyle paylaşmak istiyorum. Bu blogu açma nedenim de bu; umuyorum ki sosyal medya alanında öğrenim ve paylaşımlarıma bu şekilde daha verimli bir şekilde devam edebileceğim.

Ufak bir dip not: ayrıca bir “hakkımda” sayfası oluşturmayı gerekli görmedim ama yazan kimdir diye merak ederseniz buradan LinkedIn profilime bakabilirsiniz.

Haydi bakalım, azimle sosyal!

2 thoughts on “Neden “azimle sosyal”?

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s